Gizeh piramide scans

Moderator: yuti

Gizeh piramide scans

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Nov 13, 2015 8:19 pm

http://www.scanpyramids.org/

10/11/15
Mysterieus warmteverschil op scan van piramides

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... ides.dhtml
Een internationaal team van architecten en wetenschappers heeft afwijkingen in temperatuur gevonden in vier piramides in het Egyptische Giza. [...]
De grootste afwijking werd gevonden in de Piramide van Cheops. Een paar stenen op grondniveau verschillen tot wel zes graden in temperatuur met de rest van de stenen. Ook in de bovenste helft van de piramide zijn plekken met een andere temperatuur gevonden. Experts noemen de aanwezigheid van lege ruimtes, interne luchtstromingen of het gebruik van verschillende materialen als mogelijke oorzaken. De onderzoekers buigen zich nu over de vraag welke van deze hypotheses de juiste is.

09/11/15
Thermal scans of Egypt's Great Pyramid reveal anomalies

http://english.ahram.org.eg/News/164151.aspx
After two weeks of infrared thermal scanning, Egyptian and foreign scientific teams have identified major anomalies at the eastern side of King Khufu’s Great Pyramid in Giza.
The thermal scanning was made at sunrise as the sun heats the structures from the outside, and then at sunset when the pyramids are cooling down. The speed of the heating and cooling phases was used to uncover "anomalies" such as empty areas in the pyramids, which could be internal air currents or different building materials.
The thermal scanning was carried out in collaboration with the Faculty of Engineering at Cairo University, the French Heritage Innovation and Preservation (HIP) Institute, the Université Laval in Quebec and the Nagoya University in Japan.
Minister of Antiquities Mamdouh Eldamaty told reporters at a press conference, which was held Monday night at the step of the Great Pyramid plateau, that the result of the infrared thermography scan on the first row of the pyramid’s limestone blocks shows that all the blocks have the same temperature, with the exception of three which are hotter.
Eldamaty said that these three blocks were “different in formation,” and that a similar situation was also noted in the middle of the eastern side of the pyramid.
He also said that while inspecting the ground in front the eastern side of the pyramid, scientists found "that there is something like a small passage leading up to the pyramid ground, reaching an area with a different temperature.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Gizeh piramide scans

Berichtdoor gaspard » Vr Nov 13, 2015 10:38 pm

Het valt me op dat er de laatste maanden ineens zoveel ontdekt wordt in Egypte.
Wat zou de oorzaak hiervan zijn?
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Nov 13, 2015 10:41 pm

Nog niet echt helemaal ontdekt hé Gaspard... misschien op weg, maar nog niet helemaal. ;-)

Anderzijds... beste intenties en goeie reclame.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Vr Nov 13, 2015 11:58 pm

Philip,
Ik bedoel dat het me opvalt dat er veel meer ontdekt wordt sinds Zahi Hawass is afgezet als hoofd van de archeologische dienst.
Van Zahi Hawass is geweten dat hij veel projecten tegenhield.
Zou dat de oorzaak zijn dat er zoveel ontdekt wordt?
Ik kan me best voorstellen dat Zahi Hawass niet zou accepteren dat het huidige project van egyptoloog Reeves ivm graf van Tutanchamon openbaar zou gemaakt worden.
Gebruikers-avatar
gaspard

Piramide van Khufu

Berichtdoor yuti » Zo Nov 15, 2015 12:46 pm

http://www.livescience.com/52780-great- ... -tomb.html
Het ministerie van Oudheden heeft aangekondigd dat uit thermische scans is gebleken dat bij de vier piramides thermische anomalieën of temperatuurschommelingen werden geregistreerd. Het kan gaan om interne luchtstromen, het gebruik van verschillende materialen of het bestaan van niet ontdekte kamers binnen de piramide(n). De mogelijkheid dat er open ruimte aanwezig is achter stenen zorgt nu al voor de hype dat er mogelijk een graf aanwezig is.
Gebruikers-avatar
yuti

Re: Piramide van Khufu

Berichtdoor gaspard » Zo Nov 15, 2015 1:37 pm

Yuti,
Zoals ik op 14/11/2015 al zegde valt het me op dat er sinds het aftreden van Zahi Hawass een ganse reeks nieuwe ontdekkingen zijn gebeurd.
Zahi Hawass was de mening toegedaan dat HIJ de enige persoon was,die ontdekkingen kon doen :(
De huidige minister van Oudheden lijkt gelukkig een andere visie dan Zahi Hawass te hebben :)
Gebruikers-avatar
gaspard

Terug naar Algemeen nieuws, nieuwe technieken, ...