Nefertiti, onbetreden kamers in het graf van Toetanchamon

Moderator: yuti

Re: Nefertiti, onbetreden kamers in het graf van Toetanchamo

Berichtdoor gaspard » Ma Mei 07, 2018 3:36 am

Op de website van de NOS (=Nederlandse OmroepStichting) verscheen ook een artikel op 6/5/2018,waarin vermeldt word dat de verborgen kamer in KV62 nagenoeg zeker onbestaande is :(
URL : https://nos.nl/artikel/2230685-toch-gee ... hamon.html
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor gaspard » Ma Mei 07, 2018 2:31 pm

Ik verwijs nog eens naar het artikel van 2015 op website van NOS,waarbij verwezen wordt naar het vermoeden van Reeves dat er in KV62 nog 2 verborgen kamers zouden zijn.
URL : https://nos.nl/artikel/2051500-geheime- ... hamon.html
Met alle respect voor Nicholas Reeves,maar ik vind dat hij te snel zijn vermoeden publiek heeft gemaakt :(
Nu blijkt dat er geen verborgen kamers zijn in KV62 zal mijn 'allerbeste vriend' Zahi Hawass triomferen :x
Hij beweerde van in den beginne dat het vermoeden van Reeves geen enkele grondslag had en eiste verder onderzoek vooraleer men ging boren in de muren van KV62.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor yuti » Di Mei 08, 2018 9:06 am

Ik begrijp je mening volstrekt Gaspard. Zolang iets niet bewezen is heb je steeds voor- en tegenstanders.
Als je idee niet van de grond raakt, je de financiele middelen niet rondkrijgt om eraan te beginnen of geen toestemming krijgt kun je ageren op verschillende manieren.
Reeves heeft een zinvolle theorie en het moment om ermee naar buiten te komen leek me niet slecht gekozen.
Het bleef een gok. Met respect, ik denk dat hij door zijn overtuiging die gok wilde wagen. Hij komt op dit moment misschien van een kale reis thuis.
Maar dat maakt hem mijns inziens niet minder Egyptoloog. Maar of het hem schade toebrengt, dat zal alleen de toekomst uitwijzen.
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor gaspard » Di Mei 08, 2018 12:56 pm

yuti,
Als gepensioneerde wetenschapper heb ik zo vaak meegemaakt dat een wetenschapper van mijn discipline een 'wereldschokkende hypothese' presenteerde, die later volledig verkeerd was.
Mijn 'beste vriend' Zahi Hawass heeft ontelbare theorieën en ontdekkingen verkondigd,die achteraf niet bestonden of volledig verkeerd waren,maar enkel tot doel hadden zijn onverzadigbaar ego te strelen.
Een wetenschapper mag mi enkel een theorie/hypothese verkondigen wanneer hij over voldoende bewijzen beschikt dat zijn hypothese voldoende is voor verder onderzoek te verantwoorden.
Ik vind het 'triest' dat Zahi Hawass nu 'de hoofdvogel afschiet' door het feit dat nu bewezen is dat de theorie van Reeves i.v.m. KV62 fout is :(
Het was immers Zahi Hawass, die van in den beginne de hypothese van Reeves bestempelde als 'onzin'
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor gaspard » Do Mei 17, 2018 5:29 pm

Op de website van Archeologie online verscheen op 8/5/2018 een artikel,waarin beschreven wordt dat het vermoeden van egyptoloog Reeves i.v.m. KV 62 niet bevestigd werd :(
URL : https://archeologieonline.nl/nieuws/nef ... amons-graf
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor gaspard » Do Jul 05, 2018 1:56 pm

Op de website van NOS.nl kan men ook een artikel lezen over de 'verborgen kamers' in het graf van Toetanchamon.
URL : https://nos.nl/artikel/2230685-toch-gee ... hamon.html
Gebruikers-avatar
gaspard

Vorige

Terug naar Algemeen nieuws, nieuwe technieken, ...