Nefertiti, onbetreden kamers in het graf van Toetanchamon

Moderator: yuti

Re: Nefertiti, onbetreden kamers in het graf van Toetanchamo

Berichtdoor yuti » Wo Dec 02, 2015 10:50 am

Gaspard, bedankt voor de opmerking.

Bij de overname van de link uit m'n bericht van Wo Nov 25, 2015 4:55 pm - zie:
viewtopic.php?f=21&t=3489&p=15335&hilit=13828#p15335
is er blijkbaar iets fout gelopen.
Hopelijk lukt het deze keer:

http://weekly.ahram.org.eg/News/13828/4 ... sked-.aspx
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor gaspard » Do Dec 03, 2015 5:25 pm

yuti,
De hyperlink functioneert nu WEL :lol:
Interessant artikel.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Zo Feb 28, 2016 3:04 pm

Ik vind het verdacht stil voor wat betreft de grafkamer van Nefertiti, of heb ik wat gemist. Ik bedoel dan in de media, ligt het onderzoek stil of wacht men ergens op ?
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Zo Feb 28, 2016 7:22 pm

In november 2015 heeft een team Japanse experts de muren van het graf van Toetanchamon gescand.
Ze kwamen tot de bevinding dat het nagenoeg zeker is dat er achter de muren nog kamers zijn.
Voor zover ik weet is men momenteel aan het onderzoeken op welke manier men toegang tot die verborgen kamers kan krijgen.
Men moet immers de muren van het graf van Toetanchamon op één of andere manier behouden.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor yuti » Zo Feb 28, 2016 7:32 pm

Jef, de minister kondigde enkele dagen geleden aan dat er een officiële conferentie aankomt in april met de melding van een geheime kamer in het graf.
Volgens minister Zaazou heeft Reeves achter de wand van de tombe een kamer ontdekt met een inhoud aan metaal, stenen en ... schatten.
Eerder dan april moet men dus geen verklaringen verwachten gezien de gevoeligheden i.v.m. ontdekkingen in Egypte. In die zin is de 'stilte' dus niet abnormaal.
De sensatie van de ontdekking hangt in grote mate af van het resultaat van de voorbije scanning(en). Men heeft reeds lang aangegeven dat het onderzoek in verschillende fasen zal verlopen. Toegang via boringen lijkt me dus niet direct voor morgen.
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor Jef » Ma Feb 29, 2016 7:19 pm

Hey Yuti bedankt voor de info, in April gaan we dus meer horen.
Ik ben echt benieuwd of we dan ook echt wat gaan horen waar we wat aan hebben, tot nu toe is het mijn inziens allemaal maar wazig.
We leven in 2016, het is daarom dat ik had verwacht dat men ons wel sneller uit spanning zou kunnen halen. Zeker met die moderne technieken en hulpmiddelen die er tegenwoordig zijn, we vliegen toch ook naar de maan :D
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor yuti » Di Mrt 01, 2016 11:51 am

Jef,
Het klopt allemaal wat je zegt maar er gaat een hoop administratie aan vooraf. Het ganse protocol van planning en samenwerkingsakkoorden, het toelaten van onderzoekers, het gebruik en het binnenbrengen van de apparatuur in Egypte, het aanboren van fondsen en de overeenkomsten met de media mag je niet onderschatten. Wie durft te beslissen en tot wie moet je je wenden? Wat vandaag evident lijkt is dat morgen niet meer. Probeer maar eens in een voortdurende veranderende hiërarchische structuur je weg te vinden.
De instabiele toestand in het Midden-Oosten maakt het er ook niet gemakkelijker op. Uiteraard is er druk, de toeristensector heeft dringend een boost nodig. Vraag is of deze ontdekking, hoe spectaculair ook, daar direct een antwoord op geeft. Er zijn wel al prachtige initiatieven. Zo krijg je nu weer de toelating tot het nemen van foto’s (mits betaling) in het museum van Cairo. Maar wie durft het in de huidige omstandigheden aan?
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor yuti » Di Mrt 01, 2016 2:48 pm

http://www.livescience.com/53881-scans- ... mbers.html

Het ministerie van Oudheden heeft over de huidige resultaten nog geen verklaring vrijgegeven.
Op 2 april zal een nieuwe reeks van radarscans worden uitgevoerd en pas nadien komt er een officiële verklaring.

Reeves wilde niet onmiddellijk reageren op verzoeken voor commentaar op de laatste ontwikkelingen.
Egyptische functionarissen hopen dat, als er een verborgen tombe is ontdekt de toeristen zullen terugkeren naar Egypte.

Het blijft dus gissen......
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor Jef » Wo Mrt 02, 2016 9:04 pm

yuti schreef:Jef,
Het klopt allemaal wat je zegt maar er gaat een hoop administratie aan vooraf. Het ganse protocol van planning en samenwerkingsakkoorden, het toelaten van onderzoekers, het gebruik en het binnenbrengen van de apparatuur in Egypte, het aanboren van fondsen en de overeenkomsten met de media mag je niet onderschatten. Wie durft te beslissen en tot wie moet je je wenden? Wat vandaag evident lijkt is dat morgen niet meer. Probeer maar eens in een voortdurende veranderende hiërarchische structuur je weg te vinden.
De instabiele toestand in het Midden-Oosten maakt het er ook niet gemakkelijker op. Uiteraard is er druk, de toeristensector heeft dringend een boost nodig. Vraag is of deze ontdekking, hoe spectaculair ook, daar direct een antwoord op geeft. Er zijn wel al prachtige initiatieven. Zo krijg je nu weer de toelating tot het nemen van foto’s (mits betaling) in het museum van Cairo. Maar wie durft het in de huidige omstandigheden aan?

Inderdaad Yuti er gaat nogal wat aan vooraf, al wat jij hierboven noemt weet ik maar door mijn ongeduld was ik hieraan aan voorbij gegaan. Ik wacht nu maar gewoon een tijdje af en verheug mij alvast op de openbaring in toekomst. (mogelijk april)
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor yuti » Do Mrt 03, 2016 12:47 pm

Jef
Ik begrijp je frustratie volkomen.
Wat denkt of zegt Reeves, wat is er ontdekt en wat deelt de minister van Toerisme mee? Voor de media kan het nooit spectaculair genoeg zijn. Al die informatie loopt wat door elkaar. Er spelen immers enorm veel belangen mee. Door zaken te suggereren drijft de media de spanning op. En dan maar hopen dat het geen zeepbel wordt …
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor gaspard » Do Mrt 03, 2016 2:37 pm

Men heeft via radar-en scanonderzoek met nagenoeg totale zekerheid aangetoond dat er ruimten achter de muren van het graf van Toetanchamon liggen.
Egyptoloog Reeves heeft op zijn vakterrein een uitmuntende reputatie.
Het is vrij aannemelijk dat het team nadenkt over de beste manier om op de meest veilige manier verdere informatie over die verborgen ruimten te verkrijgen.
Het onderzoek van het graf van Toetanchamon is te vergelijken met de show i.v.m.de Oscarnominaties in Hollywood.
Ik kan Reeves volledig bijtreden en zou in zijn plaats hetzelfde doen.
Alle aandacht blijft op hem gefocust en dat zal zijn bedoeling wel zijn.
Hopelijk krijgt hij een Oscar voor zijn ontdekking :lol:
Ondertussen zal er niets anders opzitten dan veel geduld te hebben.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor yuti » Do Mrt 03, 2016 4:28 pm

Gaspard,
Ik twijfel niet aan de professionaliteit en de kunde van Reeves noch aan de Egyptische minister van toerisme. Maar dat is nog helemaal iets anders dan wat de media er van maakt.
Als Minister Zaazou (Toerisme) verklaart : “The Ministry of Antiquities has not issued any statement concerning the results that have been reached so far”, dan wil hij duidelijk maken dat wat de media er op dit moment van maakt gebaseerd is op geruchten. Iets anders kan ik er niet van maken.
Ik mag hopen dat de vondst meer duidelijkheid geeft over de 18de dynastie en dat Reeves hierin gekend wordt. Maar het is zoals met een boemerang. Als de verwachtingen te hoog gespannen staan wreekt zich dat onverbiddelijk. Ik kan maar hopen dat Egypte er beter van wordt. Afwachten dus.
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor gaspard » Do Mrt 03, 2016 10:33 pm

yuti,
Vandaag verscheen in EEF-nieuwsbrief 915 het volgende:
"On April 2, a new series of radar scans will be performed
on King Tutankhamun's tomb to search for hidden chambers that
may contain an undiscovered royal burial, Egypt's antiquities
ministry has announced. The announcement comes after stories
were published in numerous media outlets last week claiming
that Egypt's tourism minister, Hisham Zazou, had told the
Spanish news outlet ABC that the chambers had been proven to
exist and contain numerous treasures. "The Ministry of Antiquities
has not issued any statement concerning the results that have
been reached so far," the ministry said in a statement released
to Live Science. "Further radar examinations will be performed
on April 2, and a press conference will be held afterwards to
announce the results of the scan."
=>uw aangehaald verhaal van minister Zazou zou dus niet kloppen :(
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor yuti » Vr Mrt 04, 2016 10:39 am

Gaspard
=>uw aangehaald verhaal van minister Zazou zou dus niet kloppen - Gaspard :(

Een vijftal berichten terug haalde ik die verklaring uit Live Science juist aan, om aan te tonen dat er veel gezegd en geschreven wordt, maar nog niets officieel vast staat. Ik gaf al aan dat de aankondiging ligt bij het ministerie van Antiquiteiten. En dat is bij mijn weten nog altijd het domein van Mamdouh Eldamaty. Wat de minister van Toerisme on the record al dan niet verklaarde moet moet je zien in het licht van de toeristische stilstand. Het lijkt erop dat hij, ofwel voor zijn beurt sprak, of dat de media hem woorden in de mond heeft gelegd. Dat ligt wat gevoelig. Reeves heeft dat duidelijk begrepen.
Gebruikers-avatar
yuti

Twee kamers ontdekt in het graf van Toetanchamon

Berichtdoor ancheperoere » Vr Mrt 18, 2016 10:32 am

ancheperoere

VorigeVolgende

Terug naar (Recente) ontdekkingen